lunes, 16 de junio de 2014

Hello, som en Santi



Jo som en Santi. Tenc 13 anys i faig primer de ESO a l’institut Josep Maria Quadrado.

La meva escola era molt diferent  perquè a Paraguai no hi havia ordinador a la meva classe ni tampoc hi havia poliesportiu. Allà no hi ha professors homes, totes les professores són dones


Som de República de  Paraguai d´un poble que es diu Ñemby i que és un poble amb molts habitants . Dia 6 de desembre va fer un any que som a Menorca.

Per arribar a Espanya vaig anar primer a Ñemby  a Luque amb bus, després de Luque a Sao Paulo en avió i vaig tardar 2 hores. Després de Sao Paulo a Barcelona 10 hores i finalment de Barcelona fins a Menorca en avió.

El viatge de Paraguai a Menorca va anat molt bé, jo intentava dormir però no podia perquè estava molt emocionat per arribar a Espanya. Al principi jo no entenia res de català, per jo era molt difícil d´entendre.

Vaig anar a l´escola Pere Casanovas i al principi tenia un poc de vergonya perquè ells rallaven en català jo no entenia res.

Ara ja entenc molt de català, i vaig a l´institut.


El primer dia que era a Menorca va ser un poc estrany. Jo vaig sortir en pijama i anava tot sol fins que vaig trobar a sa meva mare i me va dir que no podia sortir així, era casi a sa plaça des born,  sort que vaig trobar a sa meua mare. Allà tothom va vestit com vol, i com que jo mai havia tingut un pijama, em pensava que també era per anar pel carrer.

Quan vaig arribar me semblava que estava tot molt net perquè en el meu país està tot un poc brut.

Els camp de futbol del meu país tenien la gespa  natural i aquí es artificial.

El que també és diferent és que allà hi ha 12 cursos i no hi ha  institut.
A Paraguai jugava en un equip de futbol que es diu sc10, quan vaig arribar aquí volia continua jugant a futbol i em vaig apuntar amb el Sami.

ALFABET ARAB

Amb aquest rellotge podem saber quina hora és a tot el món

Video sobre el Hiyab