jueves, 24 de abril de 2008

Les festes de l´Equador

A l´ Equador hi ha moltes festes importants. Hi ha una festa que es diu “Elecció de la Reina”. A cada ciutat d´Equador es fa primer una elecció de la Reina de la ciutat, entre moltes noies que hi participen. Després, entre totes les reines de cada ciutat ha de sortir només una noia, que serà la reina de l´Equador.
Els requisits son que aquestes noies han d´haver nascut a la ciutat, han de ser maques i han de tenir divuit anys ( si en tenen menys no poden participar).
També celebram la festa de Nadal. El dia 24 de Desembre es reuneixen tots els membres de cada família per sopar tots plegats a les dotze de la nit. El dia 25 de Desembre quan els nens es lleven, troben regals al costat de l´arbre de Nadal. Aquest dia, la familia no es reuneix i aprofiten per anar a passejar.
El final d´any es celebra a l´Equador fent un ninot amb el teu grup d´amics. Aquest ninot està ple de paper i petards i a les dotze de la nit es crema. És un símbol, perquè el ninot desapareix (es crema) a la vegada que també desapareix l´any vell.
A jo m´agrada molt, és molt xulo, perquè quan el ninot es crema comencen a explotar els petards.

També hi ha la festa de Setmana Santa. Durant aquests tres dies tota la gent va a la processó. Això és que la gent va caminant devora les imatges de Jesús mort mentre resen.

També tenim una festa que la celebren tots els adolescents quan es graduen a l´institut. Es fa una festa i una cerimònia. Els nois van amb americana i les noies amb un vestit de nit molt elegant.

On jo vivia, que es diu El Cambio (El Oro Machala) feien una festa que es diu vint d´ agost i s´ assembla un poc a les festes de Sant Joan del 24 de juny a Ciutadella. S´assembla perquè també hi ha una fira, cantants i grups musicals que actuen pels carrers, però no hi ha cavalls com a Ciutadella.

Quan jo vaig arribar a l´institut, a Ciutadella, la meva professora de música em va demanar si jo havia escoltat mai la cançó típica de les festes de Ciutadella, que es diu “jaleo”. Jo li vaig dir que no i la meva professora va començar a tocar-lo amb el piano i tots els companys de la classe es van emocionar molt, van començar a tararejar la cançó i a dur el ritme amb els peus. Alguns feien “ole” i d´altres alçaven les mans cap amunt com si fossin cavalls fent un bot. A jo em va sorprendre molt i em vaig posar a riure. Em vaig demanar que perquè els deu agradar tant. Aquest any, per primera vegada, podré veure les festes de Ciutadella i podré sebre perquè els meus companys d´aula s´emocionen tant amb aquesta festa.

ALFABET ARAB

Amb aquest rellotge podem saber quina hora és a tot el món

Video sobre el Hiyab